Direktlänk till inlägg 23 januari 2015

Socialtjänst i kris

Av Torbjörn Rolf - 23 januari 2015 00:23

Det måste finnas ett bättre skydd för alla tim.vikarier då dessa inte får lite eller inget alls en del månader. Det måste även vara samma info till både den beröde och till annan fråge ställare från Arbetsförmedlingen... för jag fick en och Socialtjänsten en annan. Detta har drabbat mig hårt.

Sedan måste Socialtjänsten bli mera öppen på att lyssna på vad dess sökande säger... att säga du valde hjälpa mor betala hennes räkningar då jag fått låna av henne när jag väntade på lönen efter en bra månad för att få mat på bordet, betale då tillbaka plus lite skukder och nästkommande månad lika bra, gjorde samma betalade lite på skulderna, men det skulle jag inte gjort enligt Socialtjänsten. De måste se över sitt regelverk eller att skyddet för oss ser lite bättre ut då allt fler blir tim.anställda idag och fler lär hamna i liknande situation.

Även facken måste vara mera på arbetstagarens sida när denna hamnar i konflikt med arbetsgivaren, detta gjorde att jag gick ur och därför inte kunde stämpla och fick dålig info från alla håll. Socialtjänsten säger en sak och när de blir ifrågasatta säger dom där har du fel, hur vet dom det när de inte lyssnar på vad en säger. När man sedan påpekar att inte samma krav ställs på de med invandrar bakgrund men är i samma situation säger dom givetvis att de vist gör det, de skulle aldrig erkänna något annat, men så är det många gånger och detta bygger på föraktet mot denna grupp.

Sedan MÅSTE ett bättre samarbete mellan Socialtjänsten och Arbetsförmedlingen ske för att bättre kunna hjälpa dessa som lever mellan jobb och arbetslös och inte bara lägga fokus på ALLA unga, även vi runt 30-40år utan utbildning har det svårt att få fast arbete. Som det är idag ska vi bocka och buga åt både arbetsgivare, Arbetsförmedlingen och Socialtjänsten så är det absolut inte idag.

Skulle kunna skriva en mer om detta...

#dinröst #svpol #svepol #twittpolitik #SocialenFörAlla #Socialtjänstenikris #Arbetsförmedlingenikris #bättreskydd #mellanjobbocharbetslös

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Torbjörn Rolf - 11 november 2015 09:12

Är detta alla tre filmerna ??

Av Torbjörn Rolf - 9 november 2015 07:05

Det första Socialdemokraterna borde göra är att säga upp regeringssamarbetet med Miljöpartiet för dom har fått alldeles för mycket att säga till om i förhållande till dess storlek, där var Fredrik Reinfeldt mycket bättre att ge lite inflytande för at...

Av Torbjörn Rolf - 23 februari 2015 00:31

Pga att @svt valde att inte sända invigningen av skidvm i Falun live i NÅGON av sina kanaler utan valde att sända den på @svtplay istället så blev man tvingad sända den i repris och valde då att sända den på söndagen kl 21.00 i 24:an efter VM-magasin...

Av Torbjörn Rolf - 4 december 2014 03:45

Oundvikligt efter SDs agerande.

Av Torbjörn Rolf - 13 november 2014 18:03

Följ min blogg med Bloglovin Ska testa denna ett tag & se om den är bättre. ...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Detta är jag...


Här följer du vad som händer i mitt liv. Kommer då och då även skriva om något som gör mig arg/upprörd eller irreterad av.

Här finns jag...

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Ställ din fråga här...

0 besvarade frågor

Kommentera

Viktig information

Om jag vill något...

RSS

Jag läser dessa...


Ovido - Quiz & Flashcards